naslovna slika

naslovna slika
Vanilica

понедељак, 16. март 2015.

~ Esterhazi torta ~

Jako lepa torta. Kremasta fina.


Potrebno je:
Kore:
12 belanaca
260 gr šećera
300 gr očišćenih pečenih samlevenih badema
Fil:
1 litar mleka
12 žumanaca
3 kesice pudinga sa ukusom slatke pavlake
220 gr prah šećera
250 gr putera ili margarina
1 štap vanile
Glazura:
100 gr belečokolade
4 kašike ulja
2 štangle crne čokolade
Još:
150 ml slatke pavlake
malo listića od badema

Priprema se:
Dobro umutimo belanca dodamo šećer pa umutimo dok nedobijemo čvrst sneg. U to umešamo lagano bademe. Od dobijene mase pečemo na tankim tepsijicama kao za doboš ili reformu ako nemate (kao ni ja) onda na papiru za pečenje iscrtamo krugove prečnika 26 cm namažemo sa malo maslaca i na njemu pečemo kore. Treba ispeći 9 korica. Ja sam crtala krugove prečnika 28 cm i tako sam imala samo za 7 kora ali i ovako je bila dovoljno visoka. Masu sam mutila iz tri puta znači 4 belanceta 85 gr šećera i 100 gr badema. Da nam smesa nestoji predugo da nepadne pena.
Za fil od hladnog mleka oduzmemo 250 ml ostalo stavimo da uvri i dodamo sredinu od štapića vanile. Razmutimo žumanca dodamo puding ,šećer u prahu i 250 ml hladnog mleka (pazimo da nam se nestvore grudvice).U uvrelom mleku skuvamo mešavinu pudinga i žumanaca dok se nezgusne. Ostavimo fil da se ohladi. Penasto umutimo puter i preostali prah šećer  i sjedinimo sa ohlađenim pudingom.
Kore filujemo neizmenično.
Otopimo belu čokoladu sa 3 kašike ulja i prelijemo preko gornje kore. Crnu čokoladu otopimo sa 1 kašikom ulja i nacrtamo spiralu po beloj čokoladi. Čačkalicom izvučemo paukovu mrežu dok se čokolada nije stegla. Umutimo slatku pavlaku ukrasimo toru i pospemo sa listićima badema koje smo malo propržili.
Po pravilu bi trebalo preliv od belanceta i prah šećera ali meni se više sviđa ovako sa belom čokoladom.
Recept je odavde.


Нема коментара:

Постави коментар