naslovna slika

naslovna slika
Vanilica

среда, 24. мај 2017.

~ Sok ustvari sirup od zove ~

Volim sve domaće sokove sem zove. Moja mama je godinama pravila za mog mužića i starijeg sina sirup od zove. Mali odjednom nije više voleo a muž prestao koristiti šećer. Tako mlađi sinčić sok od zove nije pio do pre 2 godine kad je išao na ekskurziju sa vrtićem i tamo kod nekog pčelara su pili i oduševio se. Pošto je sutradan pala kiša a bila je kraj sezone da se beru cvetovi zove te godine nismo pravili. Prošle godine sam pravila al nisam slikala. Pošto moj dragi ga mnogo voli napravila sam i njemu ali sa zaslađivačem.


Potrebno je:
3 litre vode
3 kg šećera
60 gr limuntusa
1 konzervans
45 cvetova zove

U veću šerpu sipamo vodu, šećer i limuntus. Dodamo cvetove i pomešamo ostavimo dva dana tako (ja ostavim danipo) povremeno pomešamo. Dodamo konzervans i kad se otopi precedimo kroz gazu i sipamo u flaše. Dobila sam 5 litara sirupa.

Verzija sa zaslađivačem

20-25 cvetova
1,5 litar vode
stevia ili tečni zaslađivač ovog tečnog sam stavila 150 ml to je kao 1,5 kg šećera
2 limuntusa

Cvetove potopimo u vodu sa zaslađivačem (može stevia on je najzdariviji ali mi smeta slatkoća koju ostavlja u ustima pravila i sa njim i sa drugim tečnim zaslađivačem) na 24 sata precedimo i sipamo u kalup za led. Stavimo u zamrzivač i dodamo kockicu dve po ukusu u čašu nalijemo vode i sačekamo da se otopi. Mužić mi je oduševljen.


Нема коментара:

Постави коментар