naslovna slika

naslovna slika
Vanilica

понедељак, 2. децембар 2013.

~ Bejgli ~

Bejgli je mađarski tradicionalni kolač koji se sprema za Božić.Mi dok sam bila dete nismo je spremali ja sam mislila da je klasična štrudla ali kad sam počela blog voditi odlučila sam da i ja ga spremim za Božić.Ali pošto u to vreme najviše posla imam sa medenjacima i sitnim kolačima nisam stigla napraviti ali sam ga spremila posle praznika čim mi se ukazala prilka.Prelepa je sigurno ću je spremati za Božićne praznike moraću naći vremena.Ovu prelepu šaru dobiju tako što se prvo maže žumancetom pa kad se to osuši onda maže belancetom pa se i to osuši.I tek se sutradan peče.

Potrebno je:
Testo:900 gr brašna,100 gr prah šećera,10 gr soli,250 gr putera,125 gr masti,100 ml hladne slatke pavlake,200 ml hladne vode (+2-3 kašike ako je potrebno),2 žumanaca,25 gr kvasca.
Filovi:
Za 2 štrudle od oraha:280 gr mlevenih oraha,150 gr šećera,50 gr prezle,100-150 ml vode.
Za 2 štrudle od maka:280 gr mlevenog maka,150 gr šećera,50 gr prezle,100-150 ml vode,limunova kora po ukusu.
Za 2 štrudle od badema (marcipana):400 gr mlevenog badema,150-200 gr šećera,100 ml vode,aroma gorkog badema po ukusu ako želimo da bude marcipan.
Priprema se:
Prvo spremamo filove.Svaka se sprema na isti način.
U male šerpice sipamo vodu (prvo 100 ml) i prokuvamo sa šećerom skinemo sa vatre i dodamo orah.Ako je previše suvo dodamo još malo vode.Ovi filovi treba da budu vlažni ali mrvičasti.Ovako spremimo i sa makom.
Sa marcipanom će da bude gusta ali maziva smesa.
Ostavimo ih da se ohlade.
Testo je najbolje raditi poslepodne jer treba da prenoći.
Brašno pomešamo sa prah šećerom i sa soli dodamo ne previše hladan puter isečen na kocke i mast. Pomešamo vodu,slatku pavlaku i žumanca sa kvascem.Sipamo u sredinu brašna i sa mikserom mutimo oko 5 minuta.Treba da dobijemo lepo sjedinjeno masno testo.
Podelimo ga na 6 delova i svaku zamotamo u providnu foliju i stavimo u frižider na 30 minuta.
Posle toga svaki komad testa razvučemo na masnom papiru bez posipanja brašna na veličinu 20-25x30 cm. Sipamo fil preko ali tako da ostavimo 1-2 cm čiste ivice.Sa kraće strane presavijemo koru na unutra a sa duže strene umotamo uz pomoć papira za pečenje.
Poređamo ih u tepsiju obloženu papirom za pečenje između čtrudli ostavljamo 4-5 cm razmaka.
Namažemo svaku sa razmućenim žumancima ali samo žumancima i na hladno stavimo dok se žumanci neosuše.
Onda kad su se žumanca osušila na štrudlama namažemo ih razmućenim belancima (samo viljuskom ih razbijemo) i ostavimo do ujutru na hladom nepokrivene.(ja ostavim na zatvorenoj terasi)
Sledeće jutro probodemo ih na 5-6 mesta sa stapićem za raznjiće ali skroz do dole da para može da izlazi da nam nepukne štrudla.
U ugrejanoj rerni na 180 stepeni ispečemo oko 20-25 minuta.
Kad se ohlade isečemo ih.
Recept je odavde.



4 коментара: